Translate

WebSta

Sabtu, 21 Mac 2009

Larian Jambatan Bandaraya KT 2009

Lama benar dah aku tak berlari kat K.Terengganu ni…walau pun fitness aku tak berada ditahap yang sepatutnya, aku masuk juga race ni..dapat nombor apa-apa pun tak kisah, pasal ni kiranya sebahagian dari program training aku utk KL Marathon bulan Jun ni..so, pace pun aku cuba maintain 4:15/km….but susah juga pasal takde pacer langsung..daripada Km 9, selepas Simpang Jalan Bukit Tunggal hingga la penamat kat Batu Burok aku lari sorang-sorang je..Kiranya peserta tak berapa ramai la, tak sepertimana Larian Jambatan Sultan Mahmud dulu-dulu..kalau tak silap aku tahun 1991 – 1999..Masa lari tadi aku perasan juga la beberapa orang geng-geng lama aku…dah pun jadi tukang tepuk…sambil pekena teh tarik kat warong..fulamak..jealousnya aku tengok..

Rasanya race ni patut dimulakan awal lagi..7:30 pagi, terlalu lewat utk half marathon..nasib baik juga cuaca hari ni mendung je..taklah terasa sangat..then hari ni juga ada insiden yg tak sepatutnya berlaku..Syah dah tersalah jalan..dia u-turn kat Pulau Duyong (sepatutnya utk jarak 11 Km je)..petugas kat situ pun buat tak tahu je, kadang-kadang benda begini takleh nak salahkan runner je..Kalau ikutkan utk kategori 21 Km tak perlu la susur ke Pulau Duyong..just lari atas jambatan je la..

Apa-apa pun masa yang mampu aku catatkan 1 jam 29:38 average pace 4:13/km…walau pun agak jauh dari catatan terbaik aku sekitar 1 jam 18 minit..rasanya masih ada ruang utk aku pertingkatkan lagi..Link kat Garmin Connect..


Data heart rate aku


Split per Km for 21.1 Km


Aku & geng biasa


Geng biasa


Mat Omar & Kamarol Trg


Champion Kategori A - Peter Kiter Kipleting


Sebahagian Champion Kategori Masing-Masing


Aqim & Mubin - my boys..papa loves you..


Official result Men's Open (A)


Official result Women's Open (B)


Official result Men's Closed Terengganu (C)


Official result Women's Closed (D)



Official result Men's Veteran (E)


Official result Women's Veteran (F)






Tiada ulasan: