Translate

WebSta

Jumaat, 6 Mei 2011

Borneo Marathon, Kota Kinabalu, Sabah.

Photo courtesy from Mr Tey Eng Teong, TQ @ 7:00 am, look at sun shine behind me??So, hot..

2nd Runner Up Trophy with finisher medal

Rasanya tak terlewat lagi kot untuk aku update blog ni, esok dah Towerthon....then Larian Bomba menyusul.....Borneo Marathon, marathon aku yang kedua untuk tahun 2011...hanya selepas 2 minggu je habis Energizer Nightmare Run..memang la sangat tak elok berlari marathon dalam jarak yang terlalu dekat but apa nak buat....dah terbang jauh ke Sabah, tak kan la nak join 10k @ 21k je..tak sesuai la pulak.......lagi pun bila aku study, kedua2 kategori tu agak susah nak dapat ranking top 3..base on result Borneo Marathon tahun 2010, utk dapat top 3 kategori Malaysian Open, aku kena buat time dalam lingkungan 3j 20....so kena struggle sikit la, strategi aku push dulu, then selepas 30km nasib la apa nak jadi pun.....

Nasib aku agak baik pasal dapat pacing dengan Dong Khor & runner veteran Thailand, Prasoet Phaisan..walau pun dapat melekat untuk 21 km pertama je but ok la, dpt maintain ranking ke 3 M'sian Open dan yg penting dpt jarakkan dari runner ranking ke 4..seperti yang dijangka pace aku mula drop sebaik je cecah 32 km, u turn kat Tanjung Aru....masa tu pukul 6:17 pagi, kalau kat KL memang gelap lagi la but kat Kota Kinabalu ni matahari naik jam 6:02 pagi!!So, dah mula panas la....utk jarak 10.5 km terakhir rasa amat jauh......pace dah jadi macam siput, mengambil masa 1j 10 minit utk habiskan jarak tu, hanya mampu berdoa....jangan la cramp terus..

Sampai je kat finishing line, tengok jam 3j 23:54, distance 42.54km.....kira dah lebih dari jarak sepatutnya 42.2km....dapat finishing medal je, ranking utk kategori Malaysia Open tak tahu la...tak dapat apa-apa tag pun. Terus pi mandi....penat yang amat sangat, nak shot gambar pun dah tak larat..lepas tu tidur je kat tempat duduk Stadium Likas tu, tetiba je nama dipanggil utk tempat ketiga kategori Malaysian Open.....tak patut la organizer buat gitu, at least bagi la tag macam larian yang lain....bukan banyak pun, 3 slot je...taklah pemenang tertanya-tanya, aku pun dah tak larat....malas la nak tanya..dapat la RM1,000.00 but not on the spot, just bagi nombor akaun je....RMnya ntah bila, aku pun tak tahu apa rasionalnya organizer buat gitu..kalau bagi terus kan senang, dapat juga la belanja kawan2...lagi pun bukannya selalu menang..

Detail pace, heart rate, split...tengok sini..

Map

Split every 5km


Tiada ulasan: