Translate

WebSta

Sabtu, 17 Julai 2010

Larian 10 Km Fiesta Muzium Telekom 2010


2 bulan lebih aku tak masuk race, sejak Larian Bomba 2 Mei 2010..race ni pun aku dapat tahu last minute, info dapat dari blog Ronnie so ptg semalam aku pi la register kat Muzium Telekom, Jalan Raja Chulan..tengok route dia, menarik juga pasal lari ikut depan KLCC..bayar RM10.00 je, kira berpatutan la..

Peserta dilepaskan dari kandang jam 7:32 pagi, geng elit tak ramai sangat...mungkin depa simpan tenaga untuk Siemens Run esok kot..antara yang aku kenal Arul Thevar, Karthik, Jayakumar & Vicky..geng Chap Ayam Runners pun ada...diketuai oleh CAR1 - Mohd Hailmi..

Aku lari pace biasa-biasa je, pasal lama sangat dah tak pakai Heart Rate Monitor, sambil berlari asyik dok betulkan benda tu je, tak pakai kan tak best pulak pasal takut over limit..km-1 ok lagi pasal route agak flat, pace pun 4:17/km, masuk km-2 merayap juga la mendaki bukit Menara KL, pace 4:58/km....turun bukit tu lega sikit, belok kiri terus ke Jalan P.Ramlee, km-3 pace 3:57/km..turun bukit beb, tu yang mencanak laju. Tengok kat depan Vicky dah berhenti, pancit la tu..

Then lalu Jalan Ampang, km-4 betul-betul kat depan Kedutaan Pakistan, pace 4:33/km..belok kanan masuk Jalan Sultan Ismail, then belok kiri ke Jalan Raja Abdullah..km-5 kat Jalan Dang Wangi, pace 4:38/km..Seterusnya belok kanan, maintain pace je kat Jalan Ampang hingga ke Jalan Gereja..km-6, pace 4:33/km..Then masuk Jalan Bukit Nanas, keluar semula ke Jalan Raja Chulan, km-7, pace 4:37/km.. jarak keseluruhan 7.04 km je, penganjur gempak je..dalam borang tulis 10 km..so rumusannya, route tadi 1.91 km @ 27.3 % mendaki (ascending), 3.28 km @ 48.0 % flat & 1.84 km @ 24.7 % menurun (descending)..average pace 4:31/km, time 31.47, kedudukan nombor 10 dalam kategori Men Open..

Lepas habis je larian aku lepak dgn Hailmi, tunggu medal...macam2 aktiviti pulak depa buat, tarian world cup "bafana-bafana" la , quiz la, sukaneka la...dari pukul 8 lebih sampai pukul 10.00 pagi, tak leh jadi ni..so balik dulu la, medal?? Mintak tolong Hailmi ambik la..

Mohd Hailmi & Aku


Tiada ulasan: