Translate

WebSta

Selasa, 22 Januari 2013

Cross Country FTAAA

 
Event aku yang ke-2 utk tahun 2013, pasal dah baca kertas aturcara, kategori aku flag off pukul 7:55 pagi….aku pun agak relak, pukul 7:10 pagi baru keluar dari rumah..macam biasa la….naik moto..sampai kat simpang 4 Jln Raja Laut, sekitar Tune Hotel..jalan ditutup pasal OCBC Ride….adoiii…cilok ke Jalan Putra, tutup juga, masuk Jln Raja Laut semula, Jln Tun Razak terus ke Tasik Perdana melalui Lebuhraya Mahameru, sampai Lake Garden 7:35 pagi…kelam kabut  letak bag kat khemah luggage tu, terus ke starting point..lagi gila….langsung tak sempat warm-up!!

Peserta dilepaskan tepat jam 7:55 pagi..berdesup-desup la tekan turbo, aku pakai kasut trail..Brooks PureGrit, agak keras dan tak selesa utk lari on road..

Pasal takde runner elit, rupanya aku yg jadi leading, nasib baik juga sampai kat area bukit menghala ke Planetarium Negara tu…sama route dengan kategori Lelaki Terbuka, tak la tension sgt..

Nama cross country tapi jalan trailnya sikit sgt,rasa tak berbaloi pakai kasut trail…km-6 je yg terasa macam cross country, area hutan kat Tugu Negara..

Kalau ikutkan borang, jarak larian cuma 6km ++ je, sampai kat Tugu Negara tu aku tengok GPS dah menunjukkan jarak 6 Km, ingatkan kan bila sampai je Jln Parlimen tu terus masuk ke Lake Garden, rupanya kena ikut jalan jauh, pusing 1 lap Lake Garden…mental betul….dah la panas!!

Sampai je finishing line, tengok GPS 9.41 Km, terlebih sudah..Apa2 pun alhamdullilah, aku berjaya mendapat podium pertama aku..Pace chart kat Garmin Connect.

1 ulasan:

Deo berkata...

Tahniah bro! Upgrade category terus podium ni.