Translate

WebSta

Ahad, 24 Julai 2011

Rexona Men Adventure Challenge


Top 50 result..courtesy of KK Yum

Acara ni diadakan di Taman Pertanian Malaysia, Bukit Cahaya Seri Alam, Shah Alam semalam...aku register kategori Professional pasal kena rempuh banyak halangan dan ada jungle trekking..pasal ada peluang la utk menang kalau banyak trail run..ditambah pulak dengan kehendak organizer yg memerlukan peserta sign borang `Indemnity' - ni mesti lasak sangat ni, mesti kalah Genting Trailblazer run!! Walaupun jarak 8 km je, tapi aku bawa 2 powergel..kasut offroad Brooks Cascadia, dan tak pakai jam GPS..memang aku expect event ni lasak sangat la....

Peserta dilepaskan lebih kurang jam 8:30 pagi, aku follow je la...lari on road, memang berat sangat la pasal aku pakai kasut trail, aku kedudukan ke 4..hadiah sampai 3 je, takpe...dalam fikiran aku try follow rapat je, nanti sampai kat offroad trail cuba sayur la...but bila sampai je halangan pertama, `terrain of tyre'...just lari lompat dalam tayar lori je, lebih kurang 5 meter..then lari lagi, ikut jogging track tepi tasik..halangan kedua, `getting wet'..abang bomba pancut dengan air..adoii...mencabarnya..seterusnya lari ikut jogging track lagi, jumpa halangan ketiga..`cargo net', tinggi lebih kurang 3 meter..panjat le, ingatkan lepas tu terus lari off road, rupanya road lagi, terus jumpa halangan keempat..lompat hurdles....ala hurdles yg org guna utk lari 110m lari halangan tu..lebih kurang 500 meter kemudian masuk offroad, jumpa la halangan `walking on thin lines'...halangan tu tingginya 6 inci je dari paras bumi, besi 4 segi sebesar lengan..panjang lebih kurang 2.5 meter..agak-agak mencabar tak?? Macam hampeh..then terus la lari ikut tepi-tepi bukit...lebih kurang 1 km kot, aku pun tak pasti pasal tak pakai GPS..langsung takde peluang nak rapatkan gap dengan runner depan..then jumpa road lagi..halangan seterusnya `up & over'..panjat tangga kambing bentuk kun lebih kurang paras dada..then sambung lari road lagi!! Halangan terakhir lebih kurang 300 meter dari garisan penamat..`passing fences'..nama gempak tapi lebih kurang mengelak halangan kayu berbentuk huruf `W'..terus ke garisan penamat dengan catatan masa 36:37, kedudukan ke 4..sangat frust pasal hadiah 3 je..

Tiada ulasan: