Translate

WebSta

Selasa, 24 Mei 2011

Larian Hari Keputeraan Sultan Azlan Shah 2011

Dianjurkan oleh Pacesetters di bandar Diraja, Kuala Kangsar sempena ulangtahun keputeraan Sultan Azlan Shah yang ke 83, cerita pasal bandar Kuala Kangsar ni....tak la besar sangat, banyak sangat bangunan2 zaman kolonial dan rumah2 senibina lama yang bertiang serta ruang santai dibawah rumah.

Sebelum wife aku pindah ke KL dulu, dia pernah kerja kat Hospital Kuala Kangsar..kalau tak silap aku tahun 2004, menyewa rumah kat Kg Talang Masjid, RM150 je sebulan....lebih kurang 6 bulan juga la aku ulang alik dari KL - K.Kangsar setiap 2 minggu sekali, masa tu cuti 2 hari seminggu masih lagi berselang seli, tak macam sekarang. Aidil Fitri tahun 2004, aku berpeluang solat Aidil Fitri kat Masjid Ubudiah pasal wife aku kerja pagi raya....dapat la beraya kat Kuala Kangsar..Larian Hari Keputeraan Sultan Azlan Shah ni merupakan event yang ketiga aku join kat K.Kangsar, kalau tak silap la tahun 2003 ada dianjurkan larian dan Kuala Kangsar Challenge kat sini, larian tu aku dengan Allahyarham Rosli Rumia je masuk....Kuala Kangsar Challenge tu event relay melibatkan 3 disiplin..basikal, berlari & renang......arwah Rosli berbasikal, Muhammad Arumugam berlari dan aku berenang...menyeberang Sg Perak, pakai life jacket la..compulsory!! Berat nak mampus...haha

Mengarut cerita pasal kisah lama la pulak....tak tahu la pasai apa, lepas Borneo Marathon pada 1 Mei tu aku jadi malas pulak nak turun training..jog 30 min pada 4 Mei dan 41 min pada 5 Mei, kedua2nya kat KLCC Park, then Larian Bomba pada 8 Mei....then rest 6 hari!! Alasan....ptg selalu je hujan, malam? malas pulak...15 Mei, jog 7 km, pagi hari minggu....ingatkan nak cukupkan 10 km, tak larat la....lepas tu rest lagi Isnin - Jumaat, pagi Sabtu terus ke K.Kangsar dengan KK Yum & Tay Poh Chye.. So, petang Sabtu tu nak tak nak terpaksa la turun jog, betul kan balik skru2 yang mana agak longgar tu, kami bertiga jog ikut Jambatan Sultan Abdul Jalil - Kg Lembah Sayong, then terus ke Bukit Chandan...ending kat Padang SMK Clifford.

Walau pun tak training, agak terkejut jugak la bila tengok timing yang aku buat..59:04, distance 14.59 Km, average pace 4:02 min/km..detail here..No 8 kategori A, Men Open..Photo event, kat Facebook aku..

Tiada ulasan: