Translate

WebSta

Sabtu, 27 Jun 2009

Papa, all the best..

"All the best all marathoner"

Pagi ni aku baru habis test run...pukul 5:20 pagi...6 Km je, esok pagi takde la terkejut sangat...entahlah, training pun tak berapa ikut program sangat..ikut mood je, nasib baik juga ada Circuit Run Pacemaker..kalau tak lagi hancus..

Kalau nak kira pengalaman aku dalam marathon ni, takde la baru sangat..marathon pertama aku pada 2 Oktober 1994 - Malaysia Airlines International Marathon, Penang..time tak ingat dah, rasanya 4 jam lebih..pasal pertama kali aku hentam je..half way 1 1/2 jam, lepas tu aku slow jog + walk..cramp..takleh nak maintain pace..sampai kat garisan penamat aku nangis..satu perasaan yg tak pernah aku rasa selama ni.....i'm finished my first marathon!! Then esok marathon aku kali ke 8..

So, kepada sapa-sapa yang lari marathon esok, good luck..terutamanya yang pertama kali lari marathon..like Ronnie..all the best..jangan terikut-ikut sangat dengan pace runner lain..terutamanya dalam 20 km pertama..

"Papa, all the best...tunggu kaki Aqim besar sikit..boleh jadi marathoner"

Tiada ulasan: