Translate

WebSta

Ahad, 3 Februari 2013

Yam Tuan Antah Challenge


Sirkit Cabaran Gunung Negara yg pertama – Gunung Datuk, Rembau, Negeri Sembilan…..pertama kali aku join event trail running dalam kategori veteran, rasanya tak banyak sangat cabaran. Kalau ikutkan runners yg agak kuat dalam kategori veteran ni, ramai dari Sabah….of course la depa tak datang ke sini, jauh sgt.

Ptg Khamis 24 Januari, buddy lama dari Kuala Kangsar N.Devandran call, katanya nak tumpang pergi sekali ke Gunung Datuk….alamak, orang kuat ni..turun satu step la podium aku..

Dipendekkan cerita, hari Sabtu tu Devandran naik bas dari K.Kangsar ke KL, sampai lebih kurang pukul 1:00 ptg, aku ambik dia kat Pudu Sentral…terus balik ke rumah aku dulu….lepak2 & makan dulu. Jam 5:30 ptg aku bertolak ke Rembau, lebih kurang 1 ½ jam je perjalanan..

Sampai G.Datuk dah hampir maghrib, terus pasang khemah….best juga sekali sekala tido dalam khemah ni, makan malam..penganjur sediakan, senang la…tak payah la susah-susah bawa dapur..

Ahad 27 Januari, pukul 6:00 pagi bangun, beratur panjang depan bilik air, kalau dah ramai gitu la….7:30 pagi, siap….sambil2 tu aku shoot gambar sikit utk letak dalam page FB & blog aku ni..

Tepat jam 8:05 pagi, kategori aku dilepaskan….berdesup2 pasal turun bukit, aku agak kebelakang sikit….masuk je jalan off road,  makin sesak pasal ramai dah mula jalan….baru 1 km dah ada yg duduk je kat trail tu….makin sesak la, ada juga yang slow tapi tak nak bagi org belakang potong….gitu pun ada..sabar je la..

Sampai ke puncak G.Datuk, aku runners yg ketiga….turun kena pulun sikit, nasib baik la runners yg depan aku tu tak turun laju sgt, sempat la ‘sayur’…Devandran tak payah cakap la…org lama, turun macam kena kejar hantu….kejap je hilang..

Aku cuma mampu dapat no 2 je, takpe lain kali boleh cuba lagi..

Tracklog guna GPS aku..9.14 Km je? Detail kat sini..

Keputusan penuh, diambil dari page FB YTAC.

Foto penamat, shoot by staff PKN, guna DSLR aku.

Penyampaian hadiah, shoot by Syukri with my DSLR.

Untuk gambar2 lain sudi-sudi la melawat page aku kat Facebook..klik..

Tiada ulasan: